151 Hair Salon

Visual Identity

Hairsalon that bring london alternative news and influences in the italian colorhairstyle sector.



151 is the new hairsalon by Daniela Giordano driven by a clear purpose: bring london alternative news and influences in the italian colorhairstyle sector.
Daniela acquired her professional experience in London, living for four years at 151 CamdenTown. Once back in Italy, she decided to rebuild her london piece by opening the 151hairsalon.
I worked with Daniela to create an alternative and youthful but at the same time elegant visual identity which spoke both to young people and to the ladies. The logo is the civic number of Camden Town, Hair Salon is written with "Le Murmure" font.
I used brushes and ink to make graphic signs and lettering.

Credits x “Le Murmure” font by Jérémy Landes & Alex Slobzheinov, Velvetyne Foundry.


151 è il nuovo salone per capelli firmato Daniela Giordano che ha l’obiettivo di portare novità e influenze londinesi alternative nel settore del colorhairstyle italiano. Daniela ha maturato la sua esperienza professionale a Londra, vivendo per 4 anni al 151 di CamdenTown. Una volta tornata in Italia ha deciso di ricostruirsi il suo pezzo di Londra aprendo il 151hairsalon.
Ho lavorato con Daniela per creare un’identità visiva alternativa e giovanile ma allo stesso tempo elegante, che parlasse sia ai giovani in cerca d’identità che alle signore abbonate alla messinpiega. Il logo non poteva che essere la citazione del numero civico di Camden Town, a cui ho abbinato un carattere di forte personalità come “Le Murmure”.
Per richiamare gli strumenti di lavoro di Daniela ho realizzato ad hoc, attraverso l’utilizzo di pennelli e china, sia i segni grafici che caratterizzano l’identità sia il lettering che compone i testi.

 

beatrice bianchet
Information
HOME
ABOUT
SERVICES