Smartres

Visual Identity

Brand and visual identity for Smartres, an Italian manufacturer of passive RFID tag and inlay-less technology.

After 15 years of activity, Smartres felt the need for a rebranding of the corporate image, while retaining the official color, orange, reminiscent of the copper wire used in the early RFID models. The new image includes an updated color palette, a new logo, website, and internal corporate communication materials. The identity reflects the brand's values: innovation, dynamism, and authority.

The corporate logo was created based on a modification to the design of the letter T. This letter was chosen both because it serves as a dividing line between the two words that make up the name and because it is the letter that lends itself most to being used as a logo, as it already resembles an antenna.

The chosen color palette is in continuity with the company's historical one and consists of a range of grays and a Pantone orange, much more saturated than the original version and more contemporary.



Dopo 15 anni di attività Smartres ha sentito la necessità di un rebranding dell’immagine aziendale conservando però il colore ufficiale, l’arancione, che ricorda il filo di rame utilizzato nei primi modelli di rfid.

La nuova immagine prevede una palette colori aggiornata, un nuovo logo, il sito e il materiale interno di comunicazione aziendale. L’identità rispecchia i valori del brand: innovazione, dinamicità, autorevolezza.Il marchio aziendale è stato creato a partire da un intervento al disegno della lettera T. Questa lettera è stata scelta sia perché si trova a fare da spartiacque tra le due parole che compongono il nome, sia perché è la lettera che maggiormente si presta a essere utilizzata come marchio in quanto già ricorda un’antenna.

La palette scelta è in continuità con quella storica dell’azienda e si compone di una scala di grigi e un arancione pantone, molto più saturo della versione originale e più contemporaneo.